poniedziałek, 30 listopada 2009

Idul Adha

UWAGA, DRASTYCZNE ZDJĘCIA

Idul Adha wypadało w zeszły piątek. Jest to święto ustanowione dla upamiętnienia poświęcenia Abrahama który był gotów poświęcic Bogu własnego syna. Z tej okazji muzułmanie urządzają całonocne wycie z meczetów i poranne publiczne zarzynanie krów i owiec przed meczetami. Poszedłem zobaczyc ciekaw jak na to zareaguję - w końcu jem mięso codziennie a nigdy nie widziałem procesu "produkcji" tego co jem. Obrzydliwe, oczywiście, zwłaszcza że "halal" sposób rzezi to podrzynanie gardła... Niemniej, wegetarianinem nie zostanę, drapieżne zwierzęta robią to samo, znacznie okrutniej.
Jedyne co w całym tym cyrku wydaje mi się naprawdę godne potępienia to że przed meczetami zbierały się dzieci i oglądały tę rzeź. Nikt nie próbował nawet uchronic ich przed tym widokiem. Normalka...

Potem obejrzałem jeszcze jak robią to samo biednej owcy po czym uznałem że dośc krwi na dziś i zmyłem się do domu. Dzieciaki oczywiście zostały oglądac dalej. A u nas się dzieciom gier i filmów odmawia że niby zły wpływ mają...

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Po południu pojechaliśmy do domu Kojecka na grilla którego dumnie określano tu "barbeque".
Chyba pierwszy raz odkąd tu przybyłem mogłem się porządnie najeśc dobrego mięsa (co prawda tylko kurczaka, ale zawsze) bez potrzeby dopychania żołądka ryżem.


I to by było na tyle póki co, kiedy zdobędę zdjęcia (a może i jakieś nagrania) z tej ceremonii na której występowałem w sundajskim stroju, wrzucę odpowiedniego posta ku zaspokojeniu powszechnej ciekawości. Pozdro!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz